Friday, July 8, 2011

nurse-to-be

Ish..Ish..Ish..Cepat sungguh masa berlalu kan ?..
Tiktok..tiktok.. Dah masuk Tahun 3 sem 2 (dgn kata lain,semester 6)..
Don't be jealous eh kawan2 semua,next year aku dah bergelar penjawat awam, U29.. Hehehe.
Even aku just Gred 29 je nanti,tak semasyuk u'ols yang bertaraf degree ( gred 41 keatas kan ? ),aku janji akan fight ngan korang gak nanti..
Next year i will be posting.. Tapi agak2 dapat kat mana eh ??
Ha,ade nampak line biru atas kepala tu? Ada bran? Haha

Okay, mula lah rasa nak start berangan nih.. Hehe
Jom kita brangan-angan macam mat jenin tu same2 eh? hehehehe..
Um, masa keja t, aku nak amik post basic renal course..( dgn kata lain blaja spesifik psl kidney,kalo dalam bhasa melayu bawah pinggang kot,tak sure la,sbb x blaja dlm bhasa mlyu..hehe)
Pas abes amek post basic renal tu setahun, ak nak bukak pusat hemodialisis..(alah,tempat orang cuci bawah pinngang bg patient sakit bwh pinggang la ).. InsyaAllah..(:
Dalam masa sama gak, ak ada keinginan nak g keje kat arab,sebab gaji nurse kat sana lebih kurang RM15k.. Fuh,masyuk ! Kaya..Kaya..Kaya... Hehehe (:
Tapi,keje2 gak,pesan ayah aku,aku kena ingat.. "Keje macamana skalipun,kakak kena sambung degree!"..
Ye,saya akan sambung degree..(tak lah malu sgt nanti jumpa kawan2,sbb masa tu dah gred U41. Hehehe ) ..Pastukan, bila dah dapat degree,saya nak apply jadi pengajar.Ha, tulah cita-cita saya sbnarnya. Aku nak jadi cikgu. Hehehe.
Tapi dah terpesong jadi nurse. Dapat jadi cikgu misi ( pengajar ) pon takpe la.. Hehehehe..
Ok dah abes angan-angan mat jenin saya.
 Mesti korang menyampah kan? Hahaha. Lantak lah,skurang2nya aku ada angan2. Hehehe..
Ok bai ! (:

2 comments: